🌼 Breipret 🌼

Het is weer zondag en dat betekend weer tijd voor een nieuwe blog 😊

Deze week had ik niet veel tijd om lekker veel te freubelen maar er lagen nog een paar zachte Phil flocon bolletjes die ik op het #phildarhaakfeestje gekregen heb. 

Het garen vind ik echt heel mooi. Lekker fluffy. Maar totaal geen haak garen dus ik heb mijn breipennen maar weer eens op gezocht. 

Daarnaast had ik nog wat leer liggen wat ik op de Kreadoe heb gekocht om een leuk label te bevestigen.😍 

Het patroon/benodigdheden:

  • 1 bol phildar flocon 
  • Breipennen naald 8 maar naald 7 kan natuurlijk ook
  • Stuk leer 
  • Naald
  1. Zet 26 a 27 steken op
  2. Brei “recht”(ribbelsteek) net zolang door tot dat de bol bijna op is. 
  3. Naai de col dicht. 
  4. knip een stukje (oud) leer en vouw het dubbel. 

Een handige tip: ik heb vrij dun leer gebruikt waardoor Ik eerst met een dunne naald een gat er door heen heb geprikt. 

Daarna steeds met een dikkere naald er door heen gestoken totdat ik vier gaten had. Met de overige Phil flocon heb ik het label bevestigd. 

Geef een reactie

